Cookies

We onderscheiden volgende types cookies, naargelang hun doeleinden:

  • Essentiële / strikt noodzakelijke cookies:

    Deze cookies zijn nodig voor het functioneren van de website en kunnen niet worden uitgeschakeld. Ze worden meestal geplaatst als reactie op jouw acties, zoals het instellen van privacyvoorkeuren, inloggen of het invullen van formulieren. Zonder deze cookies is een goede communicatie en navigatie niet mogelijk.
  • Niet-essentiële cookies:

    Deze cookies zijn op zich niet noodzakelijk om de website te laten functioneren, maar ze helpen ons wel een verbeterde en gepersonaliseerde website aan te bieden.
    Hieronder vallen:
    • » Functionele cookies:

      Deze cookies stellen de website in staat om verbeterde functionaliteit en personalisatie te bieden (bijvoorbeeld het weergeven van externe video’s). Ze kunnen door ons of door externe partners ingesteld worden wiens diensten we hebben toegevoegd aan onze pagina's.
    • » Analytische cookies:

      Met deze cookies houden we websitebezoeken en verkeer bij, zodat we inzicht krijgen in hoe onze website presteert en waar we kunnen verbeteren. Ze helpen ons te zien welke pagina's populair zijn en hoe bezoekers zich door de website bewegen.
    • » Targeting / advertising / marketing cookies:

      Deze cookies kunnen door onze advertentiepartners via onze website worden ingesteld. Ze worden door deze partners gebruikt om een profiel van jouw interesses samen te stellen en je relevante advertenties op andere websites te laten zien.

Wij gebruiken dus enerzijds onze eigen cookies en anderzijds cookies van zorgvuldig geselecteerde partners met wie we samenwerken.


Nog meer weten?

Kijk dan in onze uitgebreide Cookieverklaring » en ons Privacybeleid » .

Deze website maakt gebruik van cookies om instellingen te bewaren en statistieken te verzamelen. Als je op de knop "Alles toelaten" klikt, geef je ons toestemming om alle cookietypes te gebruiken.

Wil je meer gedetailleerde informatie of je eigen voorkeur kunnen instellen, gebruik dan de knop "Aanpassen".
Cookie image

Pijler 3 - Coachingen en consult (leerkrachten): stapsgewijs

Pijler 3 - Coachingen en consult (leerkrachten): stapsgewijs

Totale duur: Afhankelijk van het gekozen traject

Stap 1: De leerkracht erkent handelingsverlegenheid*, en heeft toestemming van een leidinggevende om het Kenniscentrum NT2 in te schakelen.
Stap 2: Het Kenniscentrum NT2 ontvangt de opdracht.
Stap 3: Het intakegesprek:
- Ingevulde intake-formulier aanvullen.

  • Bespreken van de voorgeschiedenis en huidige situatie.
  • Heldere hulpvraag formuleren: is er consult en advies, of coaching gewenst?
  • Doelen en tijdsduur afstemmen.
  • Controle van de hulpvraag, verwachtingen en de gemaakte afspraken door de opdrachtgever door de opdrachtgever.

Stap 4: Start eerste deel van het consult en advies, of de coaching.
Stap 5: Tussentijdse evaluatie.
Stap 6: Start tweede deel van het consult en advies, of de coaching.
Stap 7: Eindvaluatie.

*Bij handelingsverlegenheid weet een leerkracht niet goed hoe hij of zij het beste kan handelen of een leerling de juiste ondersteuning kan geven.

Coaching en consult (leerkrachten): hoe verloopt dit?

  1. De leerkracht meldt zijn of haar hulpvraag bij de schoolleiding. Die vraag kan gaan over een aanpassing van het onderwijs voor een anderstalige, maar ook over hulp bij het didactisch handelen of traumasensitief lesgeven (het pedagogisch handelen).
  2. De leidinggevende van de leerkracht geeft toestemming om het Kenniscentrum NT2 in te schakelen.
  3. Het contactformulier op de website van het kenniscentrum wordt ingevuld door de leerkracht.
  4. Wij plannen een intakegesprek en sturen de intake-formulieren naar de school. Deze formulieren moeten voorafgaand aan het intakegesprek zijn ingevuld en retour gestuurd aan het Kenniscentrum NT2.
  5. Tijdens het intakegesprek bespreken we wat de leerkracht wil leren en formuleren samen ontwikkelingsdoelen. Daarnaast bespreken we de vorm van consultatie of coaching. Denk bijvoorbeeld aan: co-teaching, samen lessen voorbereiden, kennisoverdracht, klassenbezoek met feedback, coachingsgesprekken of intervisie-sessies.
  6. Op de helft van de begeleiding plannen we een tussentijdse evaluatie in. Indien nodig sturen we bij.
  7. Als de begeleiding is afgerond plannen we een eindevaluatie in.

Overtuigd?

Neem contact met ons op